تشکیل گروه‌های دیابت برای شناسایی شکافهای تحقیقاتی

موسسه‌ی خیریه دیابت انگلیس از افراد مبتلا به دیابت، محققان و متخصصان مراقبتهای بهداشتی برای پیوستن به گروه‌های بالینی، به منظور شناسایی زمینه‌های پژوهشی کلیدی دیابت دعوت نمود.

گروه مطالعات بالینی (CSG)، از طرف موسسه‌ی خیریه دیابت انگلیس، با هدف ایجاد یک نقشه‌ی راه برای تحقیقات جدید، از طریق شناسایی حوزه ها‌یی با اولویت بیشتر و مطالعات بالینی کلیدی، تشکیل گردید. این گروه افرادی با علایق خاص در حوزه‌های مختلف بیماری دیابت را برای همکاری نزدیک تر با هدف یافتن شکاف‌های تحقیقاتی و الویت‌هایی که نیاز به رسیدگی در مراقبت‌های بهداشتی و تحقیقاتی دارد، فرا خوانده است.

دکتر الیزابت رابرتسون مدیر تحقیقات در دیابت انگلیس گفت: تشکیل این گروه ها، یک لحظه‌ی واقعاً مهم در تحقیقات دیابت است و چنین جامعه‌ای در دنیا برای اولین بار است که تشکیل می شود. ما معتقدیم اجماع افراد متخصص در زمینه‌های مختلف از جمله افرادیکه در خط مقدم درمان هستند و افرادیکه با دیابت زندگی  می‌کنند، بهترین راه برای یافتن شکافهای تحقیقاتی است که باید به آنها رسیدگی شود. چنانچه ما بتوانیم با هم بر روی این موضوعات کار کنیم، می‌توانیم مطمئن شویم که تحقیقات  با سرعت  بیشتری در جهت بهبود زندگی افراد مبتلا به دیابت، پیش رود.

 Lis Warren که به دیابت نوع 1 مبتلا می‌باشد و به گروه CSG پیوسته است، می‌گوید: من بسیار هیجان زده‌ام که این فرصت را دارم که عضوی از گروهی باشم که به بهبود مدیریت دیابت کمک می کنند، من در بسیاری از آزمایشات شرکت کرده‌ام درحالیکه می‌دانم که بسیاری از افراد مبتلا به دیابت از انجام این مطالعات، آگاه نیستند. شرکت در مطالعات تحقیقاتی، فرصتی برای یادگیری و انگیزه‌ای برای مراقبت از دیابت را فراهم می‌کند، علاوه بر این که اغلب سرگرم کننده است زیرا شما با سایر افراد ملاقات می‌کنید و از حمایت‌های بالینی و همیشگی برخوردار می‌شوید.

 در حال حاضر هفت گروه برای پوشش زمینه‌های زیر تشکیل شده است:

· علل دیابت

·  پیشگیری، اهداف و درمان برای دیابت نوع 1

·  پیشگیری، اهداف و درمان برای دیابت نوع 2

· مراقبت حاد

· کنترل گلایسمیک و خود مدیریتی در دراز مدت

· عوارض ماکرووسکولار و میکرووسکولار

· آموزشهای الکترونیکی و آنلاین موسسه‌ی ملی بهداشت انگلیس: آموزشهای پیشرفته توسط جامعه‌ی غدد درون ریز اطفال و دیابت.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2017/may/diabetes-groups-set-up-to-identify-research-knowledge-gaps-91186209.html